Social media: uitbesteden of zelf doen?
Heb je een midden- of kleinbedrijf? Dan heb je de keuze om de social media zelf te doen of uit te besteden aan een gespecialiseerd marketingbureau. Maar waarom zou je jouw social media-activiteiten aan een ander bedrijf toevertrouwen? Wil je dat een willekeurig marketingbureau vanuit jouw bedrijf op social media communiceert? Om een weloverwogen keuze te maken over het uitbesteden of zelf doen van social media, hebben wij wat voordelen en risico’s voor je opgesomd.
Social media uitbesteden: ja
Er zijn een aantal redenen waarom je jouw social media aan een online marketingbureau zou willen uitbesteden.
Social media kost veel tijd
Social media kost veel tijd, maar als je het goed doet, levert het ook veel op. Ondernemers die zich geregeld op social media profileren, hebben vaak een hogere autoriteit en een betere relatie met hun klanten. Als ondernemer weet je dit ook wel, maar waar haal je de tijd vandaan om je social media te onderhouden? Als je ervoor kiest om social media uit te besteden, kost je dit geen tijd. Het levert je juist veel tijd op.
Social media gaat altijd door
Social media stopt niet na 17.00 uur, maar gaat 24 uur per dag door. De meeste social media gebruikers zijn vaak actiever in de avonden en de weekenden. Een gespecialiseerd marketingbureau is ook buiten de kantoortijden actief op jouw social mediapagina’s met het oplossen van klachten, beantwoorden van vragen en posten van berichten.
Profiteren van ervaring
Een online marketingbureau heeft een ruime ervaring en weet precies wat goed werkt op social media. Als je de social media uitbesteedt aan zo’n bedrijf, dan profiteer je van de ervaring en kennis.
Social media zelf doen: ja
Natuurlijk zijn er ook een aantal reden om jouw social media zelf te doen.
Social media uitbesteden kost geld
Social media uitbesteden kost geld. Als je een beperkt budget hebt, kan dit een reden zijn om je social media zelf te doen. Wel zul je er dan weer tijd voor moeten vrijmaken. Iets dat voor veel ondernemers lastig is. Wanneer je social media laat uitbesteden, hoef je hier geen tijd voor vrij te maken en kun jij je richten op je business. Bovendien levert het uitbesteden je alleen maar voordelen op. Zo krijg je een hogere autoriteit en dit leidt weer tot meer bezoekers én meer klanten.
Je hebt nog genoeg tijd over
Het kan zijn dat je nog wél genoeg tijd over hebt. Die tijd kan je dan besteden aan social media. Wel is het belangrijk dat je al ervaring hebt, zodat je goed weet wat werkt op social media. Heb je die ervaring niet? Dan kunnen wij daarbij adviseren, maar je kunt ook het volledige social media beheer door ons laten uitvoeren. Voor meer informatie kun je altijd contact met ons opnemen.